Wśród ogłoszeń z ofertami pracy w Krasnymstawie dość często pojawia się stanowisko „pracownik ochrony mienia” lub pokrewne. Co trzeba zrobić, żeby móc ubiegać o pracę na takim stanowisku?
Dotychczas praca na wyżej wymienionym stanowisku dotyczyła osób, które posiadają tzw. licencję. Po deregulacji pracownik ochrony, nie musi posiadać licencji, ale musi być odpowiednio wykwalifikowany oraz wpisany na listę kwalifikowanych pracowników ochrony.
Zmienił się także sposób nabywania uprawnień. Do tej pory legitymacja uprawniająca do wykonywania zawodu wydawana była przez Komendanta Wojewódzkiego Policji. Aktualnie wystawia ją przedsiębiorca, na rzecz którego świadczony jest stosunek pracy.
Pracownik ochrony mienia pracujący w kilku firmach jednocześnie, zobowiązany jest do posiada legitymacji, wystawionej przez każdego z pracodawców z osobna. To na pracodawcy spoczywa obowiązek wystawienia tej legitymacji oraz dbanie o prowadzenie rejestru. W przypadku ustania stosunku pracy pracownik ochrony zobowiązany jest do zwrotu legitymacji swojemu pracodawcy w momencie wygaśnięcia obowiązku pracy.
Oczywiście osoba, która chce podjąć pracę jako pracownik ochrony, musi okazać się zaświadczeniem o niekaralności. Jakikolwiek wyrok czy występek dyskwalifikuje kandydata na pracownika ochrony. Pracownik ochrony musi mieć nieposzlakowaną opinię.